Kirjat
Kirjat
- Tulossa11 / 2025
Markkinointioikeus – vastuullinen markkinointi ja markkinoinnin uudet muodot
Mitkä viherväittämät ovat sallittuja? Kuinka markkinointia arvioidaan? Mitä sääntelyä kuluttajien antamiin arvosteluihin liittyy?
- Tulossa11 / 2025
Markkinointioikeus – vastuullinen markkinointi ja markkinoinnin uudet muodot Digikirja
Mitkä viherväittämät ovat sallittuja? Kuinka markkinointia arvioidaan? Mitä sääntelyä kuluttajien antamiin arvosteluihin liittyy?
- 2023
Yleisradiotoiminta ja markkinat Digikirja
Eduskunnan täysistunto hyväksyi 1.3.2022 lain, jolla Yleisradio Oy:stä annettua lakia muutettiin Yleisradiolle sallitun tekstimuotoisen julkaisutoiminnan osalta. Muutettu laki astui voimaan 1.8.2022. Teoksessa käydään läpi uudistunutta lainsäädäntöä yleisradiotoiminnan historian ja muun toiminnan valossa.
- 2023
Yleisradiotoiminta ja markkinat
Eduskunnan täysistunto hyväksyi 1.3.2022 lain, jolla Yleisradio Oy:stä annettua lakia muutettiin Yleisradiolle sallitun tekstimuotoisen julkaisutoiminnan osalta. Muutettu laki astui voimaan 1.8.2022. Teoksessa käydään läpi uudistunutta lainsäädäntöä yleisradiotoiminnan historian ja muun toiminnan valossa.
- 2019
Oikeus tietoon – informaatio-oikeuden perusteet (uud.) Digikirja
Oikea ja luotettava tieto on yksi yhteiskuntamme tukipilareista, ja sen käsittelyä ja hallintaa ohjataan erilaisilla säännöksillä. Ilman lainsäädännön tuntemusta ei voida käsitellä tietojakaan.
- 2019
Oikeus tietoon – Informaatio-oikeuden perusteet (2. uudistettu painos)
Oikea ja luotettava tieto on yksi yhteiskuntamme tukipilareista, ja sen käsittelyä ja hallintaa ohjataan erilaisilla säännöksillä. Ilman lainsäädännön tuntemusta ei voida käsitellä tietojakaan.
- 2017
Viestinnän lait Digikirja
Viestinnän lait -teos esittelee keskeiset viestintää säätelevät lait ja säännöt. Teos antaa kattavan kuvan etenkin tietoverkoissa tapahtuvan viestinnän rajoista, vastuusta ja seuraamuksista. Kuka vastaa sosiaalisessa mediassa tapahtuvan viestinnän sisällöstä? Mitkä ovat sananvapauden rajat? Mitä rikkomuksista seuraa?
- 2017
Viestinnän lait
Viestinnän lait -teos esittelee keskeiset viestintää säätelevät lait ja säännöt. Teos antaa kattavan kuvan etenkin tietoverkoissa tapahtuvan viestinnän rajoista, vastuusta ja seuraamuksista. Kuka vastaa sosiaalisessa mediassa tapahtuvan viestinnän sisällöstä? Mitkä ovat sananvapauden rajat? Mitä rikkomuksista seuraa?
- 2012
Yritysviestinnän säännöt
Yritysviestinnän säännöt -teos selvittää, miten laki säätelee suullista, kirjallista ja sähköistä yritysviestintää sen eri muodoissa. Mitä tietoja yritys voi tallentaa rekistereihinsä ja mihin saatuja tietoja voi käyttää? Mistä asioista henkilöstölle, asiakkaille ja osakkeenomistajille pitää tiedottaa – milloin ja miten tiedot tulee antaa? Miten hyödyntää viestinnässä sosiaalista mediaa, ja miten antaa raamit sen käytölle?
Vihapuhe Suomessa
”Perkeleen rosmot ja loiseläjät!” – Mitä saa sanoa ja miten?
Brändin suoja
Minkä arvoinen brändi on yritykselle? Miksi ja miten sitä kannattaa suojata?