Tulossa11 / 2025

Markkinointioikeus – vastuullinen markkinointi ja markkinoinnin uudet muodot Digikirja

Mitkä viherväittämät ovat sallittuja? Kuinka markkinointia arvioidaan? Mitä sääntelyä kuluttajien antamiin arvosteluihin liittyy?

Digikirjat
Määrä

    Tilaa ilmoitus

    Tuotteen tilaaminen ennakkoon on mahdollista vain yritysasiakkaille. Voit myös tilata ilmoituksen, joka kertoo, kun tuote on saatavilla.


    Kattavassa ja käytännönläheisessä oppaassa keskitytään markkinoinnin perusasioiden lisäksi uusiin markkinointijuridiikan aiheisiin, erityisesti vastuullisuus- ja vihermarkkinointiin ja digitaaliseen kuluttajansuojaan. Kirjassa huomioidaan aihealueisiin liittyvä uusi sääntely, muun muassa sallittuihin viherväittämiin ja hinnanalennusilmoituksiin tulleet muutokset sekä verkkokaupan ja etämyynnin tiukentuneet tiedonantovelvoitteet.

    Teos on tarkoitettu markkinointijuridiikan ja kuluttajansuojaoikeuden parissa toimiville juristeille. Kirja on hyödyllinen käytännön työn tueksi myös markkinoinnin ammattilaisille. Kirja soveltuu lisäksi oppikirjaksi.

    Tekijä

    OTM Hilma-Karoliina Rozell on asianajotoimisto Castrén & Snellmanilla työskentelevä markkinointioikeuteen, kuluttajaoikeuteen ja immateriaalioikeuksiin erikoistunut asianajaja, jolla on yli kymmenen vuoden kokemus näiden aihealueiden parissa toimimisesta. Hän luennoi ja kirjoittaa aktiivisesti markkinointijuridiikkaan ja kuluttajaoikeuteen liittyvistä teemoista.

    Tuotetyyppi

    Digikirjat

    ISBN

    978-951-37-9214-5

    Painos

    1. painos

    Julkaisija

    Edilex Kustannus

    Kirjastoluokka

    33

    Sivumäärä

    350

    Julkaisuvuosi

    2025

    Tekijä / Tekijät
    • Hilma-Karoliina Rozell
    Julkaisupäivämäärä

    21.11.2025

    Määrä

      Tilaa ilmoitus

      Tuotteen tilaaminen ennakkoon on mahdollista vain yritysasiakkaille. Voit myös tilata ilmoituksen, joka kertoo, kun tuote on saatavilla.