2022

Mainonnan eettinen neuvosto 20 vuotta

Sisältyy vain digikirjastoon

Digikirjat

Mainonnan ja markkinoinnin ympärille on kehittynyt kokonainen ostohalujen herättämisen markkina, jossa vedotaan vahvasti kuluttajien tunteisiin ja luodaan mielikuvia mm. digi- ja vaikuttajamarkkinoinnin keinoin. Helposti unohtuu tai on epäselvää, mitä, miten ja kenelle saa markkinoida. Tarvitaanko joltakin lupa? Mikä on sopimatonta ja millä lailla eri ihmisryhmiä saa lähestyä? Markkinointia säännellään useassa eri laissa ja ohjeistuksissa ja myös tuomioistuinten ratkaisut tuovat sääntelyyn uutta tulkintaa.

Kirjan ajankohtaisia teemoja ovat mm.

  • aggressiiviset menettelyt markkinoinnissa
  • alaikäisille markkinointi
  • alaikäinen mainoksessa
  • kuvan käyttö markkinoinnissa
  • rahoitusalan markkinointi
  • markkinoinnin tunnistettavuus sosiaalisessa mediassa
  • hyvän tavan mukainen markkinointi
  • yrityksen maine

Markkinointijuridiikan keskeiset asiantuntijat kirjoittavat ajankohtaisista markkinointiin ja mainontaan liittyvistä teemoista käytännönläheisesti Paula Palorannan toimittamassa juhlajulkaisussa.

Tuotetyyppi

Digikirjat

Sivumäärä

175

Julkaisuvuosi

2022

Tekijä / Tekijät
  • Paula Paloranta (toim.)
Julkaisija

Kauppakamari

Kirjastoluokka

33.36

Julkaisupäivämäärä

1.9.2022