2021

Hyvä liiketoimintasuunnitelma

Sisältyy vain digikirjastoon

Digikirjat

Hyvä liiketoimintasuunnitelma kertoo ensisilmäyksellä, mitä tehdään, miten ja kenelle. Se ei kuitenkaan sellaisenaan riitä kovin pitkälle. Huolella tehty suunnitelma avaa lukijalleen myös taustan, johon se perustuu. Liiketoimintasuunnitelma on siten strategian laatimisen arvokas väline. Se on spesifi ja looginen ja sisältää liiketoimintamallin, johon kiteytyy yrityksen strategia niin seikkaperäisesti, että sitä ei kannata vilauttaa ainakaan pahimmalle kilpailijalle.

Kirjassa perehdytään hyvän, nykyaikaisen ja strategian näkökulmasta yhdenmukaisen liiketoimintasuunnitelman rakenteeseen. Teoksessa korostuu sekä kohderyhmän ostokäyttäytymisen kartoitus että valitussa kohderyhmässä tapahtuvan kysynnän suunnitelmallinen luominen eli markkinointi. Kirjassa on omat luvut seuraaville liiketoimintasuunnitelman osa-alueille:

  • liikeidea
  • ympäristöanalyysit
  • strategia
  • segmentointi ja kohderyhmä
  • markkinoinnin tavoitteet ja toimenpiteet
  • henkilökohtainen myyntityö
  • tuotanto ja henkilöstö
  • yrityksen kannattavuus ja laskelmat
  • riskit ja niihin varautuminen.

Mukana on myös runsaasti caseja yrityksistä ja ilmiöistä, jotka palvelevat nykyaikaisesti toimivia, digitaalisen kehityksen mahdollisuutena näkeviä organisaatioita. Digitaalisen markkinoinnin kanavat on käyty läpi seikkaperäisesti.

Kirjan lisäosasta www.hyvaliiketoimintasuunnitelma.com löytyy paljon aihepiirin caseja, työkaluja sekä linkit esiteltyihin sähköisen markkinoinnin kanaviin. Big datasta on kirjoittanut casen aihepiirin kärkinimi Suomessa, Immo Salo.

Johannes Hesso on kokenut yritysvalmentaja sekä hyvinvointialan yrittäjä. Hänellä on satojen valmennuspäivien kokemus muun muassa sosiaali- ja terveysalan johtamisen YAMK-tutkintoon tähtäävästi opetuksesta sekä yritysten strategisen osaamisen ja myynnin valmennuksista tutkimuslaitoksista monikansallisiin yrityksiin.

Kirjan ekstra-aineisto, linkkivinkit ja työkalut olennaisen kiteyttämiseen ovat omaksuttavissa yhdellä silmäyksellä. Sivuilla on vierailevien kirjoittajien tekstejä ja heidän näkemyksiään strategiasta sekä liiketoiminnan kehittämisestä digimaailman ilmiöiden vinkkelistä.

Tuotetyyppi

Digikirjat

Sivumäärä

198

Julkaisuvuosi

2015

Tekijä / Tekijät
  • Johannes Hesso
Julkaisija

Kauppakamari

Kirjastoluokka

69.11

Julkaisupäivämäärä

13.4.2021