Työhyvinvointi organisaation menestystekijänä
Sisältyy vain digikirjastoon
Viime vuosina henkilöstöjohtamisen yhdeksi keskeisimmistä osa-alueista on noussut henkilöstön työhyvinvointi. Sitä on lähestytty joukkoviestimissä ja ammattikirjallisuudessa hyvin monesta eri näkökulmasta, pääsääntöisesti yksilön tai yhteiskunnan näkökulmista. Sen sijaan varsin harvoin näkökulma on ollut työyhteisön ja johtamisen.
Tässä kirjassa näkökulma on nimenomaan työyhteisön eli organisaation näkökulma. Sillä tasolla tärkeimmät päätökset todellisuudessa tehdään – tai ainakin pitäisi tehdä. Yhteiskunta luo lainsäädännöllä tietyt puitteet, ja yksilöt toimivat useinkin varsin moninaisesti. Tässä kirjassa tarkastellaan ensisijaisesti työhyvinvoinnin nykytilan analysointia ja kehittämistä tavoitteena parantaa henkilöstön ja organisaation menestystä.
Kirja tarjoaa konkreettisia ajatuksia ja eväitä organisaatioiden eri tasoilla työskenteleville, ja he itse kukin voivat laatia omiin organisaatioihinsa sopivia työhyvinvoinnin kehittämisohjelmia.
Tuotetyyppi | Digikirjat |
---|---|
Sivumäärä | 135 |
Julkaisuvuosi | 2016 |
Tekijä / Tekijät | |
Julkaisija | Kauppakamari |
Kirjastoluokka | 37.1 |
Julkaisupäivämäärä | 13.4.2021 |