Brändin suoja
Minkä arvoinen brändi on yritykselle? Miksi ja miten sitä kannattaa suojata?
Lähes jokaisella yrityksellä on hallussaan immateriaalioikeuksia, mutta hyvin harvoin niitä hyödynnetään strategisesti parhaalla tavalla. Brändin suoja -teos on tarkoitettu immateriaalioikeuksien suunnittelun ja suojaamisen yleisteokseksi, joka hyödyttää niin pieniä kuin suuria toimijoita.
Teos tarjoaa uudenlaisia strategisia näkökulmia brändin suojaamiseen ja hyödyntämiseen. Kirjan strateginen osa havainnollistaa, miten joustava IP-strategia laaditaan ja miten IP-oikeuksia arvioidaan ja hallinnoidaan tehokkaasti. Kirjan käytännön osassa puolestaan esitellään yleisimmät suojan muodot sekä opastetaan käytännönläheisesti, miten suojaa voidaan hakea. Teos luo katsauksen myös IP-oikeuden tulevaisuuden kehityslinjoihin.
Käsikirja on suunnattu mm. yritysten IPR-asioista vastaaville henkilöille, lakimiehille, yrittäjille, copywritereille ja graafisille suunnittelijoille. Teos soveltuu hyvin myös oppikirjaksi.
”Kirja on erinomainen opas tavaramerkin ja verkkotunnusten hakemiseen, tekijänoikeuteen, mallioikeuteen sekä patentti-ja hyödyllisyysmalliin. Kirjassa on paljon kiinnostavia ja tuoreita käytännön esimerkkejä tosielämästä.” Ilkka Kettunen / Ornamon lehti 1/2015. Lue koko arvostelu »
Tekijät
Antti Innanen on IP- ja teknologiaoikeuteen keskittyneen toimiston Dottir Oy:n perustaja ja osakas. Aikaisemmin Innanen on työskennellyt lakimiestehtävissä muun muassa Viestintävirastossa, Asianajotoimisto Boreniuksella sekä EU:n tavaramerkkivirastossa Espanjan Alicantessa.
Jukka Jäske on työskennellyt aiemmin lakimiehenä Patentti- ja rekisterihallituksen Tavaramerkki- ja mallilinjalla. Tällä hetkellä hän työskentelee lakimiehenä Rovio Entertainment Oy:ssä.
Ulkoasu | Pehmeäkantinen |
---|---|
Varastotilanne | Varastossa |
Tuotetyyppi | Painetut kirjat |
ISBN | 978-951-37-6397-8 |
Painos | 1. |
Julkaisija | Edita Publishing Oy |
Kirjastoluokka | 33.34 |
Sivumäärä | 272 |
Julkaisuvuosi | 2014 |
Tekijä / Tekijät |