Sosiaalisen median lait
Sisältyy vain digikirjastoon
Yleisteos sosiaalisessa mediassa vaikuttavasta lainsäädännöstä ja sen huomioimisesta yritystoiminnassa.
Sosiaalisen median käyttö on tullut jäädäkseen. Sitä hyödynnetään yhä enemmän myös yritysten viestinnässä, vuorovaikutuksessa ja liiketoiminnassa. Sosiaalisen median käytössä on tärkeää, että sitä koskevat pelisäännöt ovat niin työntekijöiden kuin yrityksen hallussa.
Kirjassa Sosiaalisen median lait vastataan muun muassa kysymyksiin, saako Facebookin käytön työajalla kieltää, mitä työntekijä saa sanoa työnantajastaan sosiaalisessa mediassa ja mitä yrityksen pitää ottaa huomioon viedessään sisältöä esim. Twitteriin tai Facebookiin.
Kirja auttaa myös yksityistä kansalaista tunnistamaan asemansa sosiaalisen median käyttäjänä. Sosiaalisessa mediassa jaettava yksityinen ja julkinen informaatio sekoittuvat. Yksilö saa uuden osallistumistavan ja kansalaisidentiteetin. Kirja käsittelee näitä ilmiöitä esimerkkien avulla ja myös oikeustapausten valossa.
Kirjan kirjoittaja Pirkko Pesonen on asianajaja, oikeustieteen lisensiaatti ja varatuomari. Hän on erikoistunut viestintäoikeuteen ja kirjoittanut aiheesta useita teoksia.
Tuotetyyppi | Digikirjat |
---|---|
Sivumäärä | 268 |
Julkaisuvuosi | 2013 |
Tekijä / Tekijät | |
Julkaisija | Kauppakamari |
Kirjastoluokka | 33.2 |
Julkaisupäivämäärä | 13.4.2021 |